Antrenörlük Eğitimi Bölümü Amaçları
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Antrenörlük Eğitimi Bölümü, (Bologna süreci Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesinde Birinci Düzey, TYYÇ’de 6. Düzey) mezunlarına egzersiz ve spor branşına yönelik antrenörlük yapabilecek ileri düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik gerektiren mesleki uygulama alanlarına, araştırma alanlarına, lisansüstü eğitim programlarına geçiş yeterlilikleri kazandıran akademik bir programdır.
Programın Eğitim Amaçları
PEA.1. Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı ve evrensel niteliklere sahip eğitmen yetiştirmek
PEA.2. Takım sporları veya bireysel sporların farklı dallarında uzmanlaşmış eğitmenler yetiştirmek
PEA.3. Bilimsel ve Etik kurallara önem veren eğitmenler yetiştirmek
PEA.4. Üst düzeyde performans için multidisipliner çalışabilen eğitmenler yetiştirmek
PEA.5. İlgili olduğu dalda dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilen, sonuçlarını yorumlayıp uygulamaya aktarabilen eğitmenler yetiştirmek
PEA.6. Her yaştan ve özellikteki sporcuyu antrene edebilen eğitmenler yetiştirmek
PEA.7. Performans testleri, yetenek seçimi ve yönlendirmesi yapabilen eğitmenler yetiştirmek
PEA.8. Araştırmacı özelliği ile üniversite ya da araştırma birimlerinde ya da bu birimlerle ortak çalışabilen eğitmenler yetiştirmek
PEA.9. Mesleki gelişim amaçlı teknolojiyi ve teknolojik yöntemleri en iyi şekilde kullanabilen eğitmenler yetiştirmek
PEA.10. Lider olabilen eğitmenler yetiştirmek
PEA.11. Spor sağlık ve güvenlik konularında bilgili eğitmenler yetiştirmek
PEA.12. Yenilikçi, işbirlikçi Antrenör ve Eğitimciler yetiştirmektir.
Bu program öğrencilerin; Spor Kulüplerinde, Spor Federasyonlarında, Özel Spor İşletmelerinde görev yapabilecek “Bireysel ve Takım Sporlarında 3. Kademe Antrenör Belgesine” sahip olmayı, formasyon eğitiminin tamamlaması koşulu ile Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni olarak kariyer planlarını yapabilmelerini sağlayan bir programdır.
Antrenörlük Eğitimi Bölümü Hedefleri
1-Avrupa ve dünyadaki seçkin üniversitelerin benzeri eğitim veren programlarıyla uyumlu olmak,
2-Sahip olduğu laboratuvar, saha ve tesis olanaklarından yaralanarak lisans düzeyinde güçlü bir teorik ve uygulama alt yapısı sağlamak,
3-Lisansüstü eğitim programlarıyla mezunlara araştırma yapma ve kendilerini geliştirme olanağı sağlamak,
4-Avrupa Birliği ve diğer gelişmiş ülkelerde spor alanında ortaya çıkan eğilimleri yakından izleyen, eleştiren, ülkemize uyarlayan dinamik bir yapıya sahip olmak,
5-Mezunlarına geniş bir vizyon kazandıracak eğitim kalitesini yakalamak,
6- Ülkemiz koşullarında yeni kariyer olanakları ve iş bulma kolaylığı sağlamak,
7-Bilimsel araştırmalardan elde edilen bilgileri sportif performansı geliştirmek amacıyla sporcular ve toplumsal boyutta uygulamaya aktarmak,
8-Bilimsel araştırma ve topluma hizmet çalışmalarıyla ulusal ve uluslararası çalışmalar yapacak mezun vermektir.